Adevarata dieta cu ceai

By : | 0 Comments | On : iulie 3, 2011 | Category : La dieta

chinese-tea-5

Nici acesta nu ramane restant la capitolul beneficii si descoperim ca, in ciuda pretului piperat, ceaiul alb da o mana de ajutor in procesul de slabire. Insa varietatile de ceai sunt multe, si foarte eficiente in procesul de slabire. Sa nu omitem beneficile si restului de varitati. De exemplu, ceaiul negru este bun pentru suprimarea poftei de mancare. Si cum am putea sa prezentam toate beneficiie consumului de ceai, daca nu intr-o dieta. “Cea mai tare dieta cu ceai”

(“Ultimate Tea Diet”) este scrisa de Mark Ukra, care detine un magazin cu ceaiuri in Los Angeles. O sa spui probabil:”De cand un vanzator se pricepe la dieta!?”. Ei bine, am analizat indeaproape dieta acestuia si-ti putem spune ca merita incercata. In plus, dieta contine multe informatii utile, cu privire la beneficiile consumului de ceai. Dieta are la baza trei idei: descoperiera varietatii de ceai preferate, includerea acesteia in meniul de zi cu zi  si adoptarea unei diete sanatoase cu aceasta varietate de ceai.

De ce o dieta cu ceai?

Autorul ii sfatuieste pe cititorii sai sa renunte la cafea (daca nu consumi mai mult de una-doua cani pe zi, nu trebuie sa faci asta, autorul se refera la aceia care fac abuz) si in schimbul acesteia sa se serveasca ceai. In ceea ce priveste tipul de ceai ales ei bine, doritorii pot alege intre: ceaiul verde, alb, oolong, ceai negru. Evident pentru a se nu incuraja consumul excesiv de carbohidrati (zaharuri rafinate), autorul dietei ii sfatuieste pe cititorii sai sa nu exagereze cu indulcitorii (ingrasa). Si totusi, de ce o dieta cu ceai? Hidrateaza, arde grasimile, detoxifica organismul. Pare de necrezut? Ei bine, ceaiul contine cafeina (nu cofeina) cu rol stimulator, L-teanina (un amino acid care scade apetitul) si EGCG (creste rata de ardere a grasimilor din organism).

Meniu de dieta

Ok, am inteles ca este bine sa bem ceai ca sa ne hidratam, detoxificam si sa ardem grasimile. Dar, oare ce trebuie sa mancam? Ei bine, autorul dietei ii sfatuieste pe doritori sa serveasca trei mese (principale) si doua gustari. La fiecare se va servi cate un pahar cu ceai (cinci pahare, in total). Atat? Nu, evident ca nu! Pentru ca servind ceai, problema kilogramelor in plus nu  e rezolva asa de usor. Este nevoie de un control al portiilor. Portiile uriase vor fi date uitarii si-n schimb se vor servi portii moderate (cat sa poti manca si nu mai mult). Daca servesti hrana pe platouri mari, ai tendinta sa mananci mai mult. Si nu spun eu asta, ci expertii. La fel se intampla si cu bautura.

Daca bei sampanie ori alta bautura alcoolica, din pahare mari, vei avea tendinta sa bei mult, si stim cu totii ca bauturile alcoolice au calorii. Cum pot fi ajustate portiile, dar in acelasi timp sa nu mori de foame? Foloseste farfurii mai mici, iar pentru bauturile alcoolice pahare inguste, inalte. Cat priveste alimentele recomandate, cele trei mese principale vor fi echilibrate in carbohidrati, proteine si grasimi. Asta pentru ca organismul are nevoie de nutrient, pe care nu-i gasesti daca zi de zi servesti aceleasi alimente. Ce cantitate de proteine?

Un sfert din farfurie trebuie ocupat cu vegetale verzi ori rosii, un sfert cu proteine slabe si jumatate cu complecsi de carbohidrati (fructe, legume, cereale integrale). Dar, lipseste ceva, nu? Grasimile. Ocupand ultimul nivel din piramida alimentara, acestea nu trebuie sa lipseasca, dar nici sa fie din abundenta. Asa ca, o lingurita cu ulei de masline, nuci, seminte de in ori de floarea-soarelui. Cu alte cuvinte, un pic de grasimi sanatoase (nesaturate). In ceea ce priveste gustarile, acestea trebuie sa contina deopotriva proteine si carbohidrati.

De exemplu: un iaurt si cateva seminte sau un iaurt cu felii de fructe. Iata totusi o lista a alimentelor permise:  vita slaba, branza saraca in grasimi, peste, albus de ou, piept de curcan, burger Boca, iaurt fara grasimi, orez brun, cartofi dulci, faina de ovaz, crema de zer, dovleac, popcorn (fara unt, margarina sau alte dressing-uri), avocado, ulei de masline, seminte de in (au omega 3), nuci proaspete (au grasimi sanatoase-mononesaturate), vegetale si fructe.

Sportul

Ce-ar fi dieta fara un program de sport? O combinatie neresuita, precum o mancare buna, dar fara sare. Iata de ce, autorul recomanda exercitiile cardio si cele de forta.

Concluzie

Dieta include retete sanatoase, sfaturi utile pentru un stil de viata sanatos. In plus consumul de ceai favorizeaza pierderea in greutate si cresterea ratei metabolismului. Ai incerca o astfel de dieta?

 

Share This Post!

Lasă un răspuns