Fructe si legume…Sucuri naturale

By : | 0 Comments | On : iulie 5, 2011 | Category : Stiati ca:

sucuri naturale

Daca beti frecvent sucuri naturale de fructe si legume, reduceti semnificativ riscul de a va imbolnavi de Alzheimer. Aceasta, potrivit unui studiu publicat de “American Journal of Medicine” si preluat de BBC.Astfel, un grup de cercetatori americani au descoperit, dupa zece ani de cercetari, ca riscul de a face Alzheimer este cu 76% mai mic pentru cei care beau sucuri naturale de trei ori pe saptamana. Totodata, fructele si legumele ajuta la mentinerea presiunii sangelui de la nivelul creierului. Potrivit medicilor, riscul de imbolnavire creste atunci cand celulele creierului sunt neoxigenate.

– Plantele sunt de mare ajutor in cazul crizelor renale datorate prezentei calculilor in caile urinare, dar sunt contraindicate daca acestia sunt voluminosi. Pentru a va curata rinichii de nisip beti zilnic doua pahare de suc de soc.

– Pe langa faptul ca este deosebit de placuta la gust, dulceata de afine este foarte buna pentru alimentatia copiilor, pe care-i fereste de rahitism sau ii fortifica dupa boli mai grele ale aparatului respirator, precum bronsita, tuse convulsiva etc.

– Coacazele negre ajuta la absorbtia fierului, mentin sanatatea pielii, a oaselor si a dintilor si accelereaza procesul de vindecare. In ele se gaseste o cantitate de patru ori mai mare de acid ascorbic decat intr-o portocala si pot sa previna aparitia afectiunii Alzheimer.

Terapia cu sucuri naturale

Tot mai multa lume descopera ca fructele si legumele nu sunt doar comestibile. Medicii adepti ai solutiei alternative spun ca nectarul este un tonic natural care ofera o digestie sigura si necostisitoare, sustine sistemul imunitar si imbunatateste procesul de eliminare a toxinelor.

Sucurile proaspete s-au dovedit a fi o arma impotriva bolilor, studiile arata ca sucurile pot sa grabeasca procesul de vindecare al infectiilor si al ulcerului. Cand este folosit impreuna cu alte metode naturale precum plantele medicinale, homeopatie si terapie nutritionala, sucurile naturale pot sa dea cantitatea optima de nutrienti necesara pentru vindecarea sistemului imunitar. Terapia cu sucuri naturale este de cinci mii de ani componenta a traditiei ayurveda.Sucurile intensifica capacitatea naturala de vindecare a corpului” explica doctorul Bailey. „Sucurile furnizeaza hrana optima fara prea multa energie consumata pe digestie si nu stati sase ore ca sa digerati ca in cazul mancarurilor bogate in proteine si grasimi, corpul are mai multa energie pentru intarirea imunitatii.Sucurile ajuta la descoperirea sensibilitatilor legate de mancare, un factor major in problemele legate de sistemul imunitar ca artrita, astmul si sindromul oboselii cronice. Prin introducerea graduala a mancarii solide multi pacienti au observat ca simptomele bolilor de care sufereau s-au inrautatit dupa ce au mancat anumite tipuri de mancare.

O dieta bazata pe mancare nepreparata si bogata in sucuri de fructe este sanatoasa pentru toata lumea. Dietele de curatare a organismului sunt extrem de folositoare in tratarea unor boli degenerative ca bolile de inima si artrita.

Beti sucuri de legume

Sucurile nu sunt folosite doar pentru tratamentul bolilor, sunt sanatoase si sunt o forma ieftina de medicina preventiva. Studiile arata ca dietele bogate in fructe si legume scad riscul bolilor degenerative cronice, incluzand cancer, diabet si boli de inima. Cu toate cercetarile, promovarile dietelor sanatoase, recomandarile medicilor de a manca mai multe fructe si legume, multi oameni inca nu au inteles importanta acestor mesaje. Un studiu a aratat ca doar un sfert din populatia globului mancanca doua, trei fructe sau legume pe zi. Cateva pahare de suc proaspat in fiecare zi sunt o crestere considerabila de nutrienti in mancarea zilnica.

Sucul de morcovi are o concentratie de zece ori mai mare de vitamina A si vitamina C decat doua banane. Singura problema a sucurilor este ca nu pot sa furnizeze fibre, cele 20-25 de grame de care au nevoie adultii. Trei litri de suc de morcovi contin 2 grame de fibre in comparatie cu cele 14 grame dintr-o farfurie cu cartofi. Fibrele sunt necesare pentru o digestie sanatoasa si pot sa previna diverse tipuri de cancer.

Nutritionistii spun ca consumarea de sucuri nu este un substitut pentru dietele bogate in fibre si grau. Ei spun ca „fructele si legumele au atatea proprietati terapeutice incat cercetarile stiintifice sunt de abia la inceput. Stim multe despre vitamine si minerale, dar sunt si alte substante in compozitia fructelor si legumelor care nu au fost studiate.”

Cunoscute sub numele general de anutrienti aceste substante includ pigmentii care dau culoarea plantelor si enzime – substante produse in plante care ajuta oamenii sa digereze usor fructele si legumele. Cei mai cunoscuti pigmenti sunt cei ai morcovilor, care sunt responsabili pentru culoarea morcovilor, cartofilor si al sucului stors. Cercetatorii au identificat mai mult de 400 de caroteni, unul dintre cei mai cunoscuti de oameni este beta caroten, un nutritiv bogat in vitamina A. Studiile arata ca beta carotenul are proprietati anti-cancerigene si poate sa anuleze conditiile de aparitie a cancerului cum ar fi leukoplakia, o crestere anormala de celule care duce la cancer de gura (sunt expuse persoanele care fumeaza). Studii suplimentare arata ca toti carotenii au proprietati anti-cancerigene.

Un alt grup de pigmenti cu proprietati vindecatoare sunt flavnoidele care se gasesc in legume, fructe si in ceai. Flavnoidele dau nuanta florilor si fructelor. Oamenii de stiinta americani au de studiat compozitia flavonoidelor, cercetatorii europeani au inceput sa cerceteze importanta acestor pigmenti pentru sanatate.

Un studiu olandez format din 805 pacienti batrani a descoperit ca cei care consumau zilnic fructe si legume bogate in flavonoide erau mai putin expusi riscului imbolnavirii decat cei care consumau mai putini nutrienti de acest gen. Fructele si legumele proaspete sunt bogate in enzime, substante care se produc in tesuturile tulpinei, si anuleaza reactii chimice cauzate de indigestie.

– S-a dovedit ca persoanele care beau cate cinci cesti de ceai verdezilnic isi imbunatatesc sistemul imunitar atat de mult incat produc o cantitate de interferoni mai mare de zece ori decat cei care nu consuma ceai. Interferonii sunt o substanta a organismului dotata cu proprietati antivirale, anticanceroase si modulatoare ale functiei imunitare. Interferonii fac parte din citokine, proteine mici secretate de diferite tipuri de celule, care au o actiune regulatoare si stimulatoare a sistemului imunitar.

– Zmeura este saraca in calorii si ajuta la pierderea de kilograme. Dintre toate fructele, acestea contin cele mai mari cantitati de zinc, necesar dezvoltarii copiilor si virilitatii masculine.

De ce proaspat e mai bun?

Este important sa retinem ca specialistii ne recomanda sucuri dar nu cele din supermarketuri. Sucurile procesate in fabrici nu seamana nici nutritional nici estetic cu cele stoarse manual. Poate ca sucurile proaspete si cele prefabricate pornesc egale pe piata, dar toate magazinele vand sucuri pasteurizate, proces ce implica incalzirea sucului la o temperatura ridicata pentru a mari durata valabilitatii.

Pasteurizarea, chiar daca este necesara pentru a preveni risipa, distruge multe din vitaminele si enzimele fragile ale sucului. Chiar daca sucurile pasteurizate sunt mai bune decat cola, cafeaua sau alcoolul, nu prea au valoare terapeutica.

Alegerea produselor

Sucul este la fel de sanatos ca si fructele si legumele din care se face asa ca alegerea produselor de cea mai buna calitate este foarte importanta. Majoritatea expertilor sunt promotori ai culturii organice de fructe si vegetale fara pesticidele folosite in agricultura. „Inca nu se stiu toate efectele pe termen lung ale pesticidelor” spun nutritionistii. Cumpararea de alimente organice este nutritiv mai valoroasa. In general agricultorii depun eforturi ca sa isi protejeze pamantul impotriva pesticidelor. Chiar daca sucurile organice sunt mai scumpe, ganditi-va ca va reduceti expunerea la pesticide prin alegerea unei versiuni organice a fructelor si legumelor pe care le cautati in magazine. Cumparati fructe si legume crescute in tara, sunt adesea mai ieftine si mai proaspete decat cele importate din alte tari. Cercetati pietele unde vin agricultorii si va veti alege singuri piersicile, merele sau capsunile.

 

 

 

Share This Post!

Lasă un răspuns