Scapa de febra musculara

By : | 0 Comments | On : iulie 8, 2011 | Category : Sport si Bucatarie

Cum-scapi-de-febra-musculara

Febra musculara nu apare numai din cauza suprasolicitarii muschilor, ci si atunci cand faci o pauza de miscare destul de lunga. De altfel, si in cazul in care nu te incalzesti suficient inainte, poate aparea febra musculara. Febra musculara se instaleaza cand reactiile chimice care au loc la nivelul muschilor in timpul efortului au ca rezultat o substanta toxica numita acid lactic.
Specialistii recomanda “intinderile dinamice“, mai precis exercitii care imita miscarile pe care urmeaza sa le faci in timpul antrenamentului. Atunci, daca in ziua respectiva faci cardio(banda sau alergat in aer liber), incalzirea ar trebui sa conste in mers timp de 1-2 minute. Pentru exercitii de fitness, cu greutati, executa miscarile din timpul antrenamentului pe care urmeaza sa il faci, cu greutati mici.

Totusi, aceste exercitii nu vor fi suficiente pentru a ameliora febra musculara de a doua zi care, in mod aproape inevitabil, se va instala. Iata si cateva metode prin care poti scapa de durerile musculare de a doua zi.

Scapa de febra musculara cat mai repede.

Nu e chiar munca de Sisif daca stii la ce leacuri sa apelezi. Cercetatorii de la Universitatea din Winona au descoperit ca secretul sta in cirese. Cheia sta in concentratia mare de antioxidanti. 100 de cirese sunt suficiente pentru a tine febra musculara sub control.

Explicatia stiintifica este ca gustoasele fructe contin o concentratie mare de polifenoli – responsabili cu reducerea inflamatiilor. Odata redusa inflamatia, muschii sunt mai putin sensibili la durere – explica specialistii.

Baile fierbinti, facute seara inainte de culcare, va vor ajuta si ele sa va relaxati musculatura.

Dupa ce va treziti cu febra musculara, este indicat sa incetati orice activitate solicitanta, pana cand durerea o sa dispara. Perioada se poate intinde de la 3 la 7 zile, dar puteti incerca si tehnici de recuperare. Stretching, exercitii usoare sau masaj la nivelul musculaturii afectate.
Si vitamina C este de mare ajutor, deoarece reface tesutul de legatura afectat.

Alte modalitati de a comabte Febra Musculara:

  • Calmantele
  • Ibuprofenul este o substanta foarte eficienta in ameliorarea durerii musculare, tocmai pentru proprietatile sale antiinflamatoare.
    De altfel si aspirina este de folos. Pentru a-si face mai bine efectul, ia aceste calmante chiar dupa exercitiile fizice. Apoi, pana febra dispare complet, poti lua in fiecare seara cate o aspirina.

  • Multe lichide
  • Este necesar sa consumi multa apa pentru ca tesutul muscular sa se refaca.

  • Masajul
  • Masajul poate fi foarte eficient mai ales daca este combinat cu dusurile calde-reci. Masajul ajuta la eliminarea acidului lactic din muschi si la calmarea durerii.

  • Nu lenevi
  • Chiar daca nu poti sa faci nimic, straduieste-te sa faci putina miscare. Nu trebuie sa mergi din nou la sala, sa faci exercitii solicitante, insa e necesar sa faci cateva exercitii usoare. Repeta-le pe cele care ti-au dat aceasta febra musculara, insa la o intensitate mult mai mica.

preluat de pe:  culturism.ro

Cand vine vorba de febra musculara este mai important sa incerci sa o previi. Tratamentul este adesea anevoios.

In cazul in care durerile musculare nu dispar dupa o saptamana, este posibil sa fie vorba de o accidentare mai grava, caz in care este indicat sa mergeti la medic. Cand ati facut ultima oara febra musculara?

 

 

Share This Post!

Lasă un răspuns