Sfaturi Impotriva imbatranirii

By : | 0 Comments | On : iulie 5, 2011 | Category : Stiati ca:

cura anti-imbatranire

Antioxidantii – arma impotriva imbatranirii

Antioxidantii sunt universal recunoscuti drept salvatori ai celulelor la toate varstele. Antioxidantii sunt substante chimice care neutralizeaza alte substante periculoase – radicalii liberi de oxigen, care ataca permanent si vatama celulele organismului, dereglandu-le functionarea si favorizand aparitia bolilor.

Nu putem impiedica aparitia radicalilor liberi, ce sunt generati de reactiile chimice normale din organism. Dar putem lupta impotriva lor printr-o arma foarte puternica: alimentatia sanatoasa. Fructele si legumele sunt surse excelente de antioxidanti. Antioxidantii incetinesc procesul de imbatranire si sunt buni nu numai pentru creier, ci pentru sanatatea organismului in general. Medicina ii considera din ce in ce mai importanti; oamenii de stiinta americani au creat chiar un sistem de masurare a capacitatii anti-oxidante a alimentelor, cunoscut sub numele de indice ORAC (oxygen radical absorbency capacity = capacitate de absorbtie a radicalilor liberi de oxigen).

Top 10 alimente anti-oxidante

1.prune uscate

2.stafide

3.coacaze negre

4. mure

5. usturoi

6. varza creata

7. afine

8. capsuni

9. spanac crud

10. zmeura

S-a dovedit prin teste stiintifice ca spanacul, coacazele negre si capsunile sunt adevarate medicamente pentru creier. In general, cu cat un fruct este mai inchis la culoare, cu atat este mai puternic anti-oxidant. In ceea ce priveste bauturile, cele mai sanatoase sunt ceaiul verde, cel negru si vinul rosu, cel din urma in moderatie, bineinteles! Pentru un ceai antioxidant perfect, lasa un plic de ceai negru sau verde intr-o cana de apa fiarta timp de 5 pana la 10 minute. Un aliment care intra in mod surprinzator pe lista celor care trebuie consumate este ciocolata. Se pare ca fenolii din compozitia ei sunt mai puternici chiar decat cei din vinul rosu – in unele cazuri de doua ori mai puternici. Iar cea mai tare combinatie anti-oxidanta este ciocolata amaruie cu vin rosu (in doza optima – un pahar pe zi).

Alte mici ponturi anti-imbatranire…

1. Sucul de morcov este un pretios ajutor al celor care sufera de digestie dificila sau lipsa poftei  de mancare? Morcovul este bogat in substante anti-oxidante ca vitamina A, dar si alte vitamine si minerale, atat de necesare organismului uman. O cura de zece zile cu suc proaspat cicatrizeaza ranile facute de ulcer si imbunatateste vederea, mai ales a celei pe timp de noapte.

2. Rosiile contin o substanta care are proprietati antioxidante? Cu ajutorul ei sunt protejate celulele, se impiedica distrugerea si degenerarea lor, care ar putea cauza aparitia cancerelor.

3. Ceaiul verde este bogat in substante active care asemeni vitaminelor franeaza procesul de imbatranire si atenueaza efectele nocive ale razelor solare?

legume_proaspete_eco
4. In cele patru carti ale farmacopeei chinezesti atribuite perioadei dinastiei Tang (907 d.Hr.),  preparatele din catina sunt frecvent utilizate pentru tratamentul bolilor de piele sau ale tubului digestiv?
Uleiul de catina contine acizi grasi nesaturati esentiali, cu rol important in producerea de prostaglandine (substante derivate din acizii grasi). Aceste substante protejeaza celulele de radicali liberi si toxine, iar lipsa lor provoaca imbatranirea prematura a pielii. Preparatele cosmetice in componenta carora intra catina previn aparitia ridurilor, avand actiune nutritiva, revitalizanta si regeneratoare.

5. Cartoful a fost descoperit de spanioli in Peru, fiind adus in Europa in anii 1500? Este o leguma bogata in potasiu, magneziu si mai ales complexul de vitamine B. Intern, se consuma fiert (este foarte digerabil) sau sub forma de suc proaspat. Este un aliment indicat in artrita (inflamatia articulatiilor), diabet, constipatie dar mai ales in gastrite si ulcere. Beti jumatate de pahar de suc, amestecat cu miere, suc de morcovi sau de lamaie, de patru ori pe zi, timp de o luna, in ulcer si diabet.

6. O dieta bogata in cereale (grau, ovaz, porumb, orez brun) ne ajuta sa avem o digestie sanatoasa prin continutul ridicat de fibre alimentare? Totodata, cerealele reprezinta o sursa bogata in vitamina E (buna pentru fertilitate), magneziu, fosfor, zinc, fier cat si antioxidanti care lupta impotriva imbatranirii.

In concluzie, consuma fructe si legume intens colorate, ceai verde, ceai negru, vin rosu si ciocolata amaruie si creierul tau va functiona la capacitate maxima.

Share This Post!

Lasă un răspuns